החלטות ועדת ערר לארנונה

ועדות הערר לענייני ארנונה הינן גוף עצמאי ונפרד, הפועל ליד כל אחת מהרשויות המקומיות בישראל. ועדת הערר לענייני ארנונה דנה בעררים שהגישו תושבי הרשות המקומית על החלטת מנהל הארנונה בהשגה על שומות הארנונה אשר השיתה הרשות המקומית על נישומים.

תושב אשר הגיש השגה שנדחתה על ידי מנהל הארנונה ורואה עצמו מקופח מתשובתו של מנהל הארנונה – רשאי, תוך 30 יום מיום שנמסרה לו התשובה, לערער עליה בפני ועדת ערר שהינה גוף עצמאי ובלתי תלוי.

סמכויות ועדת הערר סמכויות ועדת הערר, הרכבה, דרכי מינויה ודרכי עבודתה, נקבעו בחוק הרשויות המקומיות (ערר על קביעת ארנונה כללית (תשל''ו) 1976 להלן: ''חוק הערר''. סמכות ועדת הערר הינה לדון בנושאים הטכניים של הארנונה שאין בידי בית המשפט היכולת והזמן לדון בהם.

ועדת הערר הפועלת מתוקף חוק הינה גוף מעין-שיפוטי שתפקידו להכריע בסכסוך שהצדדים לו הם: מנהל הארנונה, כזרוע של הרשות המקומית, מצד אחד – והחייב בארנונה, תושב הרשות המקומית, מצד שני. ועדת הערר פועלת כבית משפט בערכאה ראשונה וניתן לערער על החלטותיה לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים. כל שנוגע לפרשנות לחוק, לנושאי מדיניות, סבירות הארנונה, חלוקת נטל הארנונה באופן הגון ונושאים דומים – ועדת הערר לענייני ארנונה אינה מוסמכת לדון בהם והחולק על הרשות המקומית בנושאים אלה יכול לפנות לבית המשפט לעניינים מינהליים בעתירה מנהלית.

  פרוטוקול ועדת ערר לארנונה מיום 28.05.2014
  פרוטוקול ועדת ערר לארנונה מיום 18.02.2015