אוכלוסיית היעד:

תלמידים מצטיינים מכיתות א-ב.

 

רציונל:

קידום תלמידים מצטיינים, בעלי פוטנציאל גבוה, על ידי מתן הזדמנות לפתח את החשיבה ולהרחיב את האופקים, עם תחילת דרכם בביה"ס.

 

מטרות : 

  1. מתן מוטיבציה ולגיטימציה להישגיות והצלחה. 

  2. פיתוח חשיבה יצירתית, סקרנות ומחקר תוך כדי טיפוח ההנאה מהלמידה.

  3. קירוב התלמידים אל מקורות מידע, תוך שימוש בדרכי הוראה ועזרי הוראה מגוונים.

  4. העשרה רב גונית בנושאים אשר אינם נלמדים במסגרת תכניות ההוראה ביה"ס ובאופן שונה.

  5. טיפוח הביטחון העצמי ושיפור הדימוי העצמי - אני כאן משמע אני מוכשר, אני שווה.

  6. טיפוח שכבת תלמידים בתוך הישוב אשר תהווה דוגמה חיובית לחבריהם בביה"ס.

  7. ניצול שעות הפנאי גם ללימודים בקבוצות לימוד הומוגניות.

 

דרכי איתור: 

מבחנים הבודקים את היכולת המילולית והאנליטית של התלמידים אשר הומלצו ע"י ביה"ס כבעלי פוטנציאל. 
האיתור מתבצע בכתה א' בתחילת חודש ינואר.

 

תכנית הלימודים:

כתה א':

פתיחת צוהר למגוון רחב של נושאים בתחומי המדעים והאומנויות, כאשר כל מפגש  עוסק בתחום ספציפי.
 

כתה ב':

חטיבות לימוד בנות 4-5 מפגשים כל אחת.

כל חטיבה מתמקדת ומעמיקה בנושא אחד.

בתכנית זו מלמדים את התלמידים באופן שונה כשהגישה היא בין תחומית. 
לא מלמדים חומר אלא מפתחים חשיבה ומיומנויות תוך פיתוח יצירתיות. 
המטרה בלימודי ההעשרה הנ"ל, היא להעמיק את היכולת האינטלקטואלית של הפרט ע"י התנסויות חדשות, בכלים ובאמצעים הנדרשים להתמודדות עם בעיות בחיי יומיום.
חינוך התלמידים מתבצע, באופן כזה שיהיה להם האומץ לקיים קשר עם העולם המתפתח, העולם של המחר.